Onderstaande printversie van het indicatorenboek werd door uw browser gegenereerd, en zal niet steeds optimaal ogen. Via de ingebouwde printfunctie op de website van het Indicatorenboek (ronde knop rechts bovenaan) kan u een printvriendelijke PDF genereren met mooi ogende lay-out.
7.2.9Deelname van hogeschoolstudenten aan ondernemerschapsonderwijs
Figuur 7a toont het totale aandeel van studenten aan hogescholen die aangeven te hebben deelgenomen aan ondernemerschapsonderwijs. Uit de gegevens blijkt dat 45,92% van de studenten heeft deelgenomen aan ondernemerschapsgerelateerde leeractiviteiten, terwijl 54,08% dit niet heeft gedaan.
In Figuur 7b worden de deelnamepercentages uitgesplitst naar geslacht. De resultaten laten duidelijke verschillen zien, waarbij mannelijke studenten de hoogste mate van betrokkenheid rapporteren: 56,21% geeft aan te hebben deelgenomen aan ondernemerschapsonderwijs. Vrouwelijke studenten geven een lagere mate van betrokkenheid aan, namelijk 37,05%.
Figuur 7a. Deelname van hogeschoolstudenten aan ondernemerschapsonderwijs
Figuur 7b. Deelname van hogeschoolstudenten aan ondernemerschapsonderwijs, gegroepeerd per geslacht
Figuur 7c belicht de variatie tussen de studiedomeinen. De deelname is het hoogst onder studenten Bedrijfskunde & Economie (62,22%), gevolgd STEM richtingen, waar iets meer dan de helft (51,04%) van de studenten aangeeft te hebben deelgenomen aan ondernemerschapsonderwijs. De participatiegraad is lager bij studenten in Sociale Wetenschappen & Menswetenschappen (35,50%) en Geneeskunde & Gezondheidswetenschappen (35,78%).